van topuk dikeni tedavisi

Topuk Dikeni (Plantar Fasiit) Nedir?

Van topuk dikeni tedavisi Topuk dikeni ve plantar fasit birbirine çok sık karıştırılan iki farklı hastalıktır. Topuk dikeni topuğun alt kısmında kalsiyum birikmesi ile oluşan kemik çıkıntısı iken plantar fasit ayak parmaklarını topuğa bağlayan perde şeklindeki bağın topuğa yapıştığı yerde ödemlenmesidir. İkisinin tedavisi çok benzer olduğundan ve yine ikisi ilişkili olduğundan (birbirine sebep olma açısından) genelde aynı başlık altında anlatılır.

Plantar Fasiit, ayakların altını etkileyen tıbbi bir durumdur. Birçok hasta sabahları yaşadıkları ağrıyı defalarca ayaklarından bıçaklanıyormuş gibi hissettiklerini söylerler. Ağrının genelde uzun süre hareketsiz ayakta kalmakla başlar.

Plantar fasiit, topuk ağrısının en yaygın nedenlerindendir. Ayak tabanındaki ağrıların %80’inden sorumludur. Ağrı genellikle günün ilk adımlarında veya bir süre dinlenip tekrar ayağa kalkma eyleminden artar. Genelde gün içinde ağrı azalır.

Genellikle topuk kemiğini ayak parmaklarına bağlayan, ayağın altından geçen plantar fasya adı verilen kalın bir doku bandının iltihaplanmasından kaynaklanır.

Plantar Fasiit; koşucularda, aşırı kilolu kişilerde veya ayağına uygun yumuşak tabanlı ortopedik ayakkabı giymeyenlerde daha yaygın görülür.

Topuk Dikeni Nasıl Teşhis Edilir?

Teşhis daha çok klinik ve fizik muayene ile konur. Nadiren topukdaki spur (diken) için röntgen çekilebilir. Bazen de plantar fasiadaki ödem için MR gerekebilir.

Topuk dikeni veya plantar fasiit, ilk ayağa kalkarken topuk altında başlayan ve yürüme ile yavaş yavaş düzelen ağrıdır. Bu ağrı daha sonra yürümeye devam ederek geri gelebilir. Ağrı çoğu zaman bir süre dinlendikten sonra azalır.

Uyuşma ve karıncalanma gibi semptomlar nadirdir ancak görülebilir.

Topuk Dikeni (plantar fasiit) Oluşmasını Önlemek Mümkün Mü?

Sağlıklı bir kiloyu korumak, yüksek topuklu ayakkabılardan kaçınarak, şok emici yumuşak tabanlı ayakkabılar giyerek plantar fasya üzerindeki yükü azaltır. Özellikle sert yüzeylerde çıplak ayakla dolaşılmamalıdır.

Yüksek kavisli veya düz ayaklarınız varsa, uygun ayakkabı ve tabanlıklar da Plantar Fasiit veya diğer koşulların ayaklarınızı etkilemesini önleyebilir.

Etkilenen bölgeye buz banyoları veya diğer buz uygulamaları da biraz ağrıyı hafifletmeye ve topuktaki stresi hafifletmeye yardımcı olabilir. Bunu iki ana yoldan yapabilirsiniz.

Birincisi, bir kâğıt bardağı buz ile doldurup, etkilenen bölgeye 5-7 dakika boyunca yuvarlayarak buz masajıdır.

İkincisi, bir pet şişiye su koyarak dolapta buz halini aldıktan sonra günde 3 defa ayakta ruloyu döndürür gibi topuktan parmak uçlarına kadar gezdirebilir. Ağrıda ciddi hafifleme sağlar.

Topuk Dikeni Tedavi Yöntemleri Nelerdir?

Plantar fasit hastalarının i yaklaşık yüzde 90’ı sadece birkaç ayda konservatif tedavilerle iyileşir.

Ağrı kesici ilaçlar, altta yatan sorunu tedavi etmese de ağrıyı ve iltihabı hafifletebilir. Zaman zaman, ESWT (şok dalga) tedavisi, hasta ilk tedaviye yanıt vermeyen ise plantar fasiit için ağrı kesici maddeler ile birlikte) bir tedavi biçimi olarak kullanılır.

Diğer bir potansiyel çözüm, ayaktaki iltihabı ve ağrıyı hafifletmeye yardımcı olan bir steroid olan kortizon enjeksiyonudur.

Birincisi ve en önemlisi, ağrıya neden olan şeyi durdurmaktır ve bu genellikle devam eder. Fasyadaki iltihaplanmanın geçmesi için istirahat ederek fasiyaya yeterli zaman sağlamanız gerekir, böylece ağrıda önemli ölçüde azalma olacaktır. Hastalık süresince hiçbir şekilde sportif faaliyetlerde bulunmamalısınız.

Bir sonraki adım, ağrılı bölgeye buz torbası uygulamak olacaktır. Topuk altındaki ağrıya sebep olan ödemi çözer.

Buz en ucuz ve en etkili ev de yapılacak tedavilerin başında gelir. Buz torbanız varsa kullanın. Ağrılı bölgeye günde 5 kez yaklaşık 15 dakika masaj yapın. Buz, şişliği azaltmaya ve iltihabı azaltmaya yardımcı olabilir.

Şok emici özelliklere sahip topuk pedleri, plantar fasiit tedavisinde çok başarılıdır. Yürüme ve koşma sırasında yaşanan şoku hafifletmeye yardımcı olurlar. Genellikle plantar fasiyadaki gerginliğide azaltır.

Topuk dikeninde uygulanan enjeksiyon yöntemleri ;

Topuk Dikeni tedavisinde yukarıdaki tüm tedavilere rağmen düzelme olmuyorsa artık enjeksiyon tedavisine geçilmelidir. Enjeksiyon tedavisi genellikle yukarıda anlatılan basit yöntemlerle ağrısı hala geçmeyen hastalara tercih edilmeli ve uzman hekimlerce yapılmalı. Bu enjeksiyon yöntemleri;

• PRP tedavisi
  • Ozon Tedavisi
  • Steroid enjeksiyonu
  • Proloterapi
  • Mezoterapi
  • Radyofrekans ablasyon tedavisi

Van Topuk Dikeni Tedavisi

Van Topuk Dikeni Tedavisi; Topuk dikeni, Uzm.Dr. Sedat Öztürk’ün kliniğinde ilaçsız olarak PRP tedavisi, Ozon tedavisi, Mezoterapi, Proloterapi gibi enjeksiyon yöntemleri ile başarılı şekilde tedavi edilmektedir. Topuk ağrısı problemi yaşıyorsanız sizleri de kliniğimize bekliyoruz.

Topuk dikeni egzersizleri için tıklayınız..