van kuru iğne

Kuru İğneleme Nedir?

Van Kuru iğne tedavisi akut veya kronik kas iskelet sistemi kaynaklı ağrıların tedavisinde kullanılan bir tedavi yöntemidir. İntramüsküler stimülasyon (İMS) tedavisi olarak da bilinir. Tetik nokta (trigger point) denilen noktalara uygulanan değişik boyutlarda iğneler ile kas gerginliğini çözen uygulamadır. İğneler herhangi bir ilaç içermediği için “kuru iğneleme” adını almıştır. Kuru iğne (İMS bir akupunktur değildir. Ağrı tedavisinde akupunkturdan çok daha etkilidir. Kuru iğne tedavisi inatçı problemlerde bile kas kaynaklı ağrılar için en iyi tedavi yöntemidir. Kuru iğne tedavisi kalıcı iyileşme sağlar.

Kuru iğne tedavisi için çeşitli uzunlukta ve çok ince filiform iğneler (akupunktur iğneleri) kullanılır. Kasılmış, kısalmış ve bu nedenle ağrıya neden olan kaslara bu çok ince filiform iğneler batırılır. Fonksiyonunu yeterince yerine getiremeyen kaslara bu iğneler batırıldıktan sonra kaslardaki spazm çözülür. Kaslardaki spazmın çözülmesi, kuru iğne tedavisinin temelini oluşturur. Bu tedavi yöntemi seanslar halinde uygulanır.

Kuru iğne tedavisi etkili, güvenli ve bilimsel olarak kabul görmüş (FDA onayı almış) bir tedavi yöntemidir.

Kuru iğneleme tedavisi 12 yaş sonrası herkese uygulanabilir.

Kuru İğne Tedavisi (İMS) Hangi Hastalıkların Tedavisinde Uygulanmaktadır?

Bel-boyun fıtığına bağlı ağrılar Boyun düzleşmesine bağlı ağrılar, Miyofasial ağrı sendromları Fibromiyalji,
Donuk omuz (omuzun hareket kısıtlılığı) ve diğer omuz ağrıları Tenisçi dirseği ve golfçü dirseği
Ağrılı kas spazmları)
Duruş bozukluğuna bağlı ağrılar
Tendinitler (el, dirsek, omuz, topuk, kasık)
Diz ağrısı (Kondromalazi patella)
Siyataljiler
Spor yaralanmaları ve rehabilitasyonu
Çene eklemi ağrısı

Kuru iğne tedavisi kaç seans uygulanmalıdır?

Tedavinin süresi ve seans sayısı kişiden kişiye değişmektedir. Seans sayısı ile tedavi süresini kişinin yaşı ve hastalığın şiddeti belirler. Genellikle haftada 1-2 seans uygulama yapılır. Toplam seans sayısı genellikle 3-5 seans şeklinde hastanın hastalığı ve iyileşme periyoduna göre değerlendirilir. Bazı hastalarda 1-3 seans yeterli olurken bazı hastalarda hastalığın şiddeti ve durumu ile ilgili olarak nadiren 8-10 seans uygulama da yapılabilmektedir.

İşlem ağrılı mıdır?

Kuru iğne tedavisinde kullanılan iğneler normal enjeksiyon için kullanılan iğneler gibi değildir. Burada genelde akupunktur iğneleri kullanılmaktadır. Bu tür iğneler son derece incedir. Bu nedenle ağrı yok denecek kadar azdır. Eğer kaslarda kısalma ve kasılma yoksa (kaslar normalse) genellikle işlem esnasında ağrı oluşmaz. Kaslar, aşırı kasılmış ve kısalmışsa az bir miktar ağrı duyulabilir. Kişinin ağrı duyması ve kasta seyirme yanıtı alması tedavinin başarısı için önemli bir göstergedir.

Kuru iğnelemenin yan etkisi var mıdır?

Kuru iğne tedavisinde ilaç kullanılmadığından ilaca bağlı gelişen yan etkiler oluşmaz. Çok nadir görülen yan etki göğüs çevresine yakın yapılan uygulamalarda pnömotorakstır. Kuru iğneleme anatomik yapılara hakim uzman hekimlerce yapıldığında hiçbir yan etki görülmez. Kuru iğneleme sonrası 1-2 saat sonra banyo yapılabilir.

Van kuru iğne tedavisi

Van’da kuru iğne tedavisi, Uzm.Dr.Sedat ÖZTÜRK tarafından yapılmaktadır. Kuru iğne tedavisi ile bel fıtığı, boyun fıtığı, boyun düzleşmesi, miyofasiyal ağrı sendromu, fibromiyalji gibi hastalıkları kliniğimizde başarılı şekilde tedavi etmekteyiz. Sizleri de kliniğimize bekliyoruz.

Egzersiz videolarımız için burayı tıklayınız.