Karpal Tünel Sendromu Nedir?

Karpal tünel sendromu, el ve bilekte ağrı, uyuşma, karıncalanma ve güçsüzlüğe neden olan toplumda sık görülen bir hastalıktır. El bileğinde median sinir adı verilen bir sinir vardır. Bu sinir karpal tünel adı verilen, el bileğindeki kemikler ile bu kemikler üzerindeki karpal ligament denilen kalın bir örtünü tarafından sarılmıştır. Bu kanaldan el parmak hareketlerini sağlayan tendonlar ile birlikte parmakların bazılarının hareket ve duyusundan sorumlu olan median sinir geçer.

Median sinirin bu kanalda çeşitli nedenlere bağlı olarak sıkışması sonucu karpal tünel sendromu ortaya çıkar. Bu sinir üzerindeki basınç arttığında şikayetler ortaya çıkar. Bu sinir, baş parmak, işaret parmağı ve orta parmaklara ve yüzük parmağının yarısına duyu sağlar. Küçük parmak (serçe parmağı) tipik olarak etkilenmez.

Karpal Tünel Sendromuna Yol Açan Faktörler Nelerdir?

• Şeker hastalığı
  • Uzun süreli tekrarlayan el ve bilek hareketleri
  • Hipotiroidizm
  • Gebelik
  • Periferik sinir hastalığı,
  • El ve el bileği bölgesinde iltihaplanma süreçleri (romatizma, romatoid artrit)
  • Tendonların iltihaplanması
  • Bağların dejeneratif değişiklikleri
  • Neoplastik süreçler (genellikle iyi huylu)

Karpal Tünel Sendromu Belirtileri Nelerdir?

• Geceleri ellerde ortaya çıkan, giderek şiddetlenen uyuşmalar ve ağrılar.
  • Avuç içinde ve parmaklarda his kaybı veya elektrik çarpması hissi. Özellikle baş, işaret ve orta parmaklarda görülür.
  • Elde kuvvet kaybı, tutamama, tutulan şeyleri düşürme.
  • Eli sallamakla bu ağrıların hafiflemesi.

Karpal Tünel Sendromu Tanısı Nasıl Konulur?

Karpal tünel sendromu tanısı ayrıntılı bir semptom sorgulaması ve fizik muayene ile konulabilmektedir. Tanıyı kesinleştirmek için sinir testi olarak bilinen EMG testi yapılabilir. Bu hastalarda karpal tünel sendromu ve diğer benzer şikayetleri yapan hastalıkları iyi ayırt etmek lazım.

Karpal Tünel Sendromu Tedavisi Nedir?

• Öncelikle mümkünse nedenini bulup buna yönelik yaşam tarzı değişiklikleri yapılmalı,
  • Egzersiz tedavisi (karpal tünel sendromu egzersizleri)
  • Fizik tedavi modaliteleri (yüzeyel ve derin ısıtıcılar, elektroterapi, lazer tedavisi vb.)
  • Geceleri istrahat bilekliği kullanarak gece bileği dinlendirmek,
  • Karpal tünel sendromunun gelişmesine neden olan sistemik hastalıkların tedavisi,
  • Ağrı kesici ilaçlar,

Van sinir sıkışması(kts) tedavisi Yukarıdaki yöntemlerle hala şikayetleriniz geçmiyorsa etkili bir yöntem olan enjeksiyon tedavisi yapılmalıdır.Bu tedaviler karpal tüneldeki ödemi çözer ve hasarı tamir eder.Başlıca enjeksiyon tedavileri; Prp tedavisi, Ozon tedavisi, Mezoterapi, Proloterapi, Steroid enjeksiyonudur.

Karpal Tünel Sendromu Ne Zaman Ameliyat Edilmelidir?

• Tenar (avuç içi) kaslarda erime
  • Yukarıdaki tüm tedavilere rağmen geçmeyen ağrı ve uyuşma
  • EMG (sinir testi) de sinirlerde ağır derecede tutulum var ise hasta ameliyat edilebilir.

Van Sinir Sıkışması(KTS) Tedavisi

Van Sinir Sıkışması(KTS) Tedavisi; Uzm.Dr. Sedat Öztürk kliniğinde ilaçsız olarak PRP tedavisi, Ozon tedavisi, Mezoterapi, Proloterapi gibi enjeksiyon yöntemleri ile başarılı şekilde tedavi edilmektedir. Sinir sıkışması  probleminiz varsa sizleri de kliniğimize bekliyoruz.

Karpal tünel sendromu egzersizleri için tıklayınız..