Omuzun Sıkışma Sendromu Nedir?

Omuzun sıkışma sendromu, omuz tendonlarının (rotator manşet tendonları) subakromiyal boşluktan geçerken iltihaplanması ve hasar görmesi anlamına gelir. Bu, omuzda ağrı, halsizlik ve fonksiyonda azalmaya neden olabilir. Omuzun sıkışma sendromu, kürek kemiğinin bir uzantısı olan akromion ve humerusun arasında yer alan kasların sıkışması anlamına gelmektedir.

Sağdaki resim normal omuz eklemini, soldaki resim iki kemik arasında sıkışan kas ve tendonu göstermektedir.

Omuzun Sıkışma Sendromu Belirtileri Nelerdir?

Omuz sıkışması aniden başlayabilir veya yavaş yavaş ortaya çıkabilir. Hastalarda görülebilen şikayetler

• Geceleri uyku düzenini bozan ağrı,
  • Omuzdan dirseğe kadar yayılan ağrı,
  • Baş üstü aktivitelerde omuzda ağrı,
  • Omuzun hareket açıklığının azalması,
  • Kaldırırken veya uzanırken kolunuzda güçsüzlük veya ağrı

Tanı Nasıl Konur?

Sıkışma sendromunun tanısında ilk olarak ayrıntılı bir hikâye ve detaylı fizik muayene yapılmalıdır. Hastaların büyük kısmında bu şekilde tanı konur. Bu şeklide tanı konulamayan hastalarda görüntüleme yöntemlerine başvurulur. Kemik yapıların değerlendirilmesi için düz grafilerden, rotator manşet yırtığından şüphelenildiği durumlarda MRI (manyetik rezonans görüntüleme) tetkikinden yararlanılır. Omuz ağrısı bazen boyun bölgesindeki problemlerle bağlı da olabilir. Bu alana yönelik muayene ve tetkiklerde ayrıntılı yapılmalıdır.

Omuzun Sıkışma Sendromu Tedavi Yöntemleri Nelerdir?

Omuz sıkışma sendromunun tedavisindeki öncelikli amacımız, ağrıyı azaltmak ve hastanın mümkün olabilecek en ısa süre içerisinde gündelik hayatına dönmesini sağlamaktır. Erken dönemde kolu zorlayıcı hareketlerden kaçınılması önerilir. Özellikle baş seviyesinin üzerindeki hareketler ve aktiviteler kısıtlanır. Bu dönemde soğuk uygulama ve ağrı kesici ve ödem giderici ilaç tedavileri uygulanabilir. Omuzun tamamen hareketsiz kalması önerilmez genelde ağrıyı arttırmayacak şekilde egzersizlere başlanması tavsiye edilir. Omuz sıkışma sendromunun tedavisinde egzersizler ve fizik tedavi uygulamaları önemli yer tutar. Sırasıyla ağrınız izin verdiği kadar eklem hareket açıklığı, germe ve güçlendirme egzersizleri yapılmalıdır. Egzersiz tedavisi omuz sıkışma sendromunun tedavisinin çok önemli bir parçasıdır. Özellikle omuz bölgesi kaslarının kuvvetlendirilmesi tedavinin başarısı için olmazsa olmazdır.

Bu tedavilere cevap alınamayan hastalara başarı oranı oldukça yüksek olan enjeksiyon yöntemleri uygulanabilir. Bunlar PRP tedavisi, Proloterapi, Mezoterapi, Ozon tedavisi, Kortizon enjeksiyonu gibi tedavi yöntemleridir. Yan etkisi olmayan güvenli yöntemlerdir. Ağızdan ilaç alımı olmadığı için organlara herhangi bir etkisi yoktur.

Van Omuz Yırtığı Tedavisi

Van Omuz Yırtığı Tedavisi; Uzm.Dr. Sedat Öztürk’ün kliniğinde ilaçsız olarak PRP tedavisi, Ozon tedavisi, Mezoterapi, Proloterapi gibi enjeksiyon yöntemleri ile başarılı şekilde tedavi edilmektedir. Omuz ağrısı problemi yaşıyorsanız sizleri de kliniğimize bekliyoruz.

Omuz ağrısı egzersizleri için tıklayınız..