Fibromiyalji nedir?

Van fibromiyalji tedavisi Fibromiyalji, vücudun her yerinde kaslarda ve yumuşak dokularda ağrıya neden olan kronik bir hastalıktır. Boynunuzu, omuzlarınızı, sırtınızı, göğsünüzü, kalçalarınızı, kollarınızı ve bacaklarınızı etkileyebilir. Ağrı genellikle sabah ve akşam daha kötü olur. Bazen ağrı tüm gün sürebilir. Aktivite, soğuk, nemli hava, anksiyete, stres ile ağrılar daha da artabilir. Fibromiyalji en çok orta yaşlı kadınlarda görülür.

Fibromiyaljiye ne sebep olur?

Nedeni bilinmemekte. Araştırmacılar, uyku sorunları ve stres ile bir bağlantı olabileceğini düşünüyor. Ayrıca bağışıklık, endokrin veya biyokimyasal problemlerle bağlantılı olabileceği düşünülmekte.

Fibromiyaljinin belirtileri nelerdir?

Semptomlar kişiden kişiye farklılık gösterir. Ancak ağrı en yaygın semptomdur. Ağrı en çok kasları ve kasların kemiklere bağlandığı noktaları etkiler. Bunlar bağlar ve tendonlardır. Ağrı, boynunuz ve omuzlarınız gibi vücudunuzun bir bölgesinde başlar. Kaslarınızın belirli kısımlarında ağrılı noktalar olabilir. Eklem iltihabı gibi hissedebilir, ancak gittikçe kötüleşen bir durum değildir. Fibromiyalji kaslara ve kemiklere zarar vermez.

Fibromiyaljinin diğer yaygın semptomları şunları içerir:

• Orta-şiddetli yorgunluk (yorgunluk)
  • Egzersiz dayanıklılığı azalmıştır,
  • Geceleri uyku sorunları,
  • Depresyon,
  • Endişe,
  • Baş ağrısı,
  • Karın ağrısı ve şişkinlik, ishal ve kabızlık gibi semptomlar,
  • Huzursuz bacaklar,
  • Ağrılı adet dönemleri,

Fibromiyalji nasıl teşhis edilir?

Fibromiyalji tanısını doğrulayan hiçbir test yoktur. Teşhis semptomlarınıza, fizik muayeneye ve diğer durumları dışlamaya dayanır.

Fibromiyalji nasıl tedavi edilir?

Tedavi semptomlarınıza, yaşınıza ve genel sağlığınıza bağlı olarak değişmektedir. Ayrıca hastalığınızın şiddeti de tedavi seçiminde önemlidir. Fibromiyalji tedavisinde kullanılan ilaçların asli amacı ağrıyı kontrol altına almak ve yaşam kalitesini yükseltmektir. Fizik tedavi, kasların dayanıklılığı ve gücünü arttırırken aynı zamanda vücuttaki stresi azaltır. Egzersiz ve stres azaltma teknikleri hem zihinsel hem de fiziksel olarak bireyin kendisini daha iyi hissetmesine yardımcı olacaktır. Van Fibromiyalji tedavisi için yaygın olarak verilen ilaçlar arasında ağrılar için reçeteli, hafif ağrılar için reçetesiz ağrı kesiciler, yorgunluğu gidermek ve uyku düzeninin geri getirmek için antidepresanlar, sinir hücrelerinin ağrı sinyalleri göndermesini engellemek için bazı epilepsi ilaçları kullanılmaktadır. Fibromiyalji tedavisi bitkisel besin takviyeleri ve doğal tedavi yöntemleriyle de desteklenebilir. Eğer reçete edilen ilaçlar fibromiyalji semptomlarını rahatlatmazsa, bunlara ek olarak çeşitli alternatifler mevcuttur. Bu tedavi yöntemleri fizik tedavi, kaplıca terapisi, meditasyon, yoga, tai chi, egzersiz, masaj terapisi ve dengeli, sağlıklı bir diyet mevcuttur.

Yine son yıllarda fibromiyalji tedavisinde; Major ozon tedavisi, Iv glutatyon, yüksek doz c vitamini, ağrılı noktalara mezoterapi gibi etkili tedavi yöntemleri kullanılmaktadır.

Van Fibromiyalji Tedavisi

Van Fibromiyalji Tedavisi; Fibromiyalji, Uzm.Dr. Sedat Öztürk’ün kliniğinde ilaçsız olarak Iv Glutatyon tedavisi, Yüksek doz C vitamini, Ozon tedavisi, Mezoterapi gibi enjeksiyon yöntemleri ile başarılı şekilde tedavi edilmektedir. Kronik ağrı problemi yaşıyorsanız sizleri de kliniğimize bekliyoruz.