Fizik Tedavi Nedir?

Van fizik tedavi merkezi ciddi bir yaralanma, hastalık veya ameliyat sonrasında iyileşme süreci yavaş ilerlemektedir. Gücünüzü geri kazanmanız, becerilerinizi öğrenmeniz veya daha önce yaptığınız şeyleri yapmanın yeni yollarını bulmanız için fizik tedavi ve rehabilitasyon uygulamalarından faydalanmak gerekmektedir.

Fizik tedavi ile güç ve hareketlilik kazanmak, günlük faaliyetlerinizde size yardımcı olacak mesleki terapisi almak ve konuşma, anlama, okuma, yazma ve yutma ile ilgili konuşma dili terapisi desteği alınmaktadır.

Fizik tedavi ve rehabilitasyon teknikleri arasında lazer uygulamaları, elektrik akımı uygulamaları, sıcak ve soğuk uygulamaları, manuel terapi, egzersiz ve masaj sayılabilir.

Van Fizik tedavide kişinin ihtiyacına göre çeşitli teknikler uygulanabilir. Fizik tedavi ve rehabilitasyon; başta kemik ve kas rahatsızlıkları olmak üzere birçok hastalığın tedavisinde kullanılabilir.

Van fizik tedavi merkezi,

Van Fizik Tedavinin Süresi Ne Kadardır?

Fizik tedavi seanslar halinde yapılır. Ortopedik hastalıklarda genelde 1 saatlik toplam 10-20 seans uygulanabilir. Nörolojik hastalıklarda ise rehabilitasyon genelde daha uzun bir süreçtir, 1-2 saatlik seanslar şeklinde uygulanır fakat hastanın durumuna göre rehabilitasyon süreci yıllarca sürebilir.

Van Fizik Tedavi Uygulamaları Ağrılı Mıdır?

Fizik tedavi uygulamaları sırasında genellikle hasta ağrı duymaz. Ancak, hastada eklem kısıtlılığı mevcutsa, örneğin donuk eklem varsa fizyoterapist germe egzersizleri yapabileceğinden hafif ağrı olabilir.

Fizyoterapi kimlere uygulanır?

• Felç (Beyin damar hastalıkları, omurilik ayaralanmaları, brakial plexus yaralanmaları, Multipl skleroz, bell palsi (yüz felci) v.b.)
  • Parkinson hastalığı
  • Serebral palsi
  • Lenfödem
  • Skolyoz
  • Kamburluk
  • Boyun ve bel fıtığı gibi omurga rahatsızlıkları
  • Kas, tendon ve sinir yaralanmaları, tendon ve sinir onarımı öncesi ve sonrası
  • Spor yaralanmaları
  • Menisküs, ön-arka çapraz bağ yaralanmaları,ve bunların onarımı öncesi ve sonrası
  • Kalça ve diz protezi ameliyatları öncesi ve sonrası
  • Kırık tedavileri sonrası
  • Yumuşak doku hastalıkları (Fibromiyalji, Miyofasial ağrı sendromu v.b.)
  • Karpal tünel sendromu,ulnar sinir tuzaklanması ve benzeri sinir sıkışmaları
  • İltihabi ekem hastalıkları (Romatoid artrit, ankilozan spondilit, psöriatik artrit v.b.)
  • Artrozlar (dejeneratif eklem hastalıkları)