van menisküs yırtığı tedavisi

Menisküs Yırtığı Nedir?

Menisküs,  femur (uyluk kemiği) ve tibia (kaval) kemiği arasında yastık görevi yapan bir kıkırdak parçasıdır. Bu kıkırdak yapısı iki kemiğin arasını doldurarak diz için kayganlaştırıcı ve darbe emici görevini görür. Her diz ekleminde iki adet menisküs vardır.

menisküslerin görünümü

Menisküs Yırtığı Neden Olur?

Diz eklemine baskı uygulayan veya döndüren aktiviteler sırasında menisküs hasar görebilir veya yırtılabilir. Futbol sahasında sert bir mücadele veya basketbol sahasında ani bir pivot hareketi yapmak menisküs yırtılmasına neden olabilir. Çömelme pozisyonundan çok hızlı kalkmak da menisküs yırtığına neden olabilir. Diğer mensiküs yırtığı yapabilen sebepler ağır yük kaldırma, trafik ve iş kazaları, kireçlenme nedeniyle bozulan eklem yüzeyine bağlı, kırıklar.

Menisküs Yırtığı Belirtileri Nelerdir?

• Dizde ağrı
  • Şişlik
  • Diz hareketlerinde zorluk
  • Dizde kilitlenme (ciddi yırtıklarda olur)
  • Dizde yürürken boşalma hissi

Menisküs Yırtığı Tanısı Nasıl Konur?

Günümüzde mensiküs yırtığı tanısında fizik muayene ve anamnez çok değerlidir. Tanı konulamayan hastalarda veya yırtık derecesini ve ameliyat kararı için bazı vakalarda MRI görüntelemsine ihtiyaç duyulmaktadır.

Menisküs Yırtığı Tedavi Yöntemleri Nelerdir?

Van menisküs yırtığı tedavisi, Akut dönem menisküs yaralanmasında dinlenme, buz, kompresyon ve yükseklik gibi konservatif yöntemler tercih edilmelidir.

• Dizinizi dinlendirin. Eklem üzerine binen yükü azaltmak için koltuk değnekleri kullanılabilir. Diz ağrınızı daha da kötüleştiren aktivitelerden kaçının.
  • Buz uygulaması yapılmalı, 3-4 saat ara ile 30 dk kadar.
  • Ödemi azaltmak için dizinizi elastik bir bandajla sarılmalıdır.
  • Şişliği azaltmak için diz yüksekte tutulmalıdır.

Yine yukardaki tedavilere ek olarak ağrı kesici ilaçlar, egzersiz, yüzeyel ve derin ısıtıcılar, elektroterapi gibi tedavi yöntemleri uygulanabilir. Bu tedavilere cevap vermeyen hastalarda enjeksiyon tedavisi yapılabilir. Hasarın yerine ve derecesine göre hastaya ve hastalığa özel enjeksiyon yöntemi seçilmelidir. Bu enjeksiyon yöntemleri; PRP tedavisi, Proloterapi, Mezoterapi, Ozon tedavisi gibi tedavi yöntemleridir.

Menisküs Yırtığı Ne Zaman Ameliyat Edilmelidir?

Bu tedavilere cevap vermeyen hastalarda, günlük yaşam aktivitesini kısıtlayacak şekilde dizinde kilitlenme olanlarda ameliyat tercih edilmelidir.

Van Menisküs Yırtığı Tedavisi

Vanda Menisküs Yırtığı Tedavisi; Uzm.Dr. Sedat Öztürk’ün kliniğinde ilaçsız olarak PRP tedavisi, Ozon tedavisi, Mezoterapi, Proloterapi gibi enjeksiyon yöntemleri ile başarılı şekilde tedavi edilmektedir. Menisküs problemi yaşıyorsanız sizleri de kliniğimize bekliyoruz.