Mezoterapi nedir?

Van mezoterapi tedavisi, Mezoterapi terimi; mezoderm ve terapinin kelime olarak birleşmesinden türetilmiştir. Mezoderm derinin orta tabakasıdır. Terapi ise kelime olarak tedavi anlamına gelmektedir.

Van mezoterapi tedavisi

Mezoterapi, uygun ilaç kombinasyonu ile hazırlanan mezoterapik ilaç karışımının derinin orta tabakasına (mezoderm tabakası) uygun tekniklerle enjeksiyonudur. Diğer bir tabirle mezoterapi; ağrısız iğneler yardımı ile cildin orta tabakasına aminoasit, mineral, enzim, ağrı kesiciler ve vitaminlerin bazen tek başına bazen de birbirleri ile karıştırılarak enjekte edilmesidir.

Mezoterapide hastalığın endikasyonuna uygun olarak seçilen ilaç karışımları, hastalığın olduğu bölge yakınına küçük dozlarla mezoterapiye uygun olarak üretilen özel mezoterapi iğneleri ile ve yine mezoterapiye uygun üretilen çeşitli aletlerle özel bazı enjeksiyon teknikleri ile verilir. Derinin orta tabakasında yer alan kılcal damarların uçlarına ulaşan mezoterapik ilaç karışımı hızlı bir şekilde etkisini gösterir.

Mezoterapi hangi hastalıklarda uygulanır?

• Bel fıtığı, boyun fıtığı
  • Diz ve diğer eklme kireçlenmeleri
  • Menisküs problemleri
  • Spor yaralanmaları
  • Omuz ağrıları
  • Fibromiyalji
  • Topuk ağrıları
  • Saç dökülmesi, kellik
  • Cilt yaşlanması ve sarkması
  • Kilo vermede (yağları yakarak)

İşlem sırasında ağrı hissedecek miyim?

Mezoterapi işlemi sırasında ağrı yok denecek kadar azdır. Çünkü bu yöntemde her ne kadar iğne kullanılsada iğneler çok ince olduğundan ağrısızdır diyebiliriz. Yinede ağrı eşiği düşük olan hastalarda lokal anestezik kullanılarak işlem yapılmaktadır.

Kaç seans yapılır?

Mezoterapi seansları probleme, problemin oluş mekanizmasına ve süresine göre farklılık gösterir. Mezoterapi uygulamalarında tedaviye cevap alınması için en az 3-5 seans uygulanmalıdır. Seans aralıkları genellikle 1 haftadır ancak hızlı cevap istenen olgularda haftada 2 seans da yapılabilir. Kronik problemlerde 6 ay ile 1 yıllık aralıklarla tekrarlanması önerilir.

İşlem öncesi nelere dikkat etmeliyim?

Uygulama yapılacak bölge yüz ise makyajsız olmalıdır,  İşlemden 1 hafta öncesinden itibaren kan sulandırıcı ilaç veya gıda alınmamalıdır,  Uygulama yapılacak bölge iyice temizlenmelidir.

İşlem sonrası nelere dikkat etmeliyim?

Uygulamadan sonraki 48 saat boyunca dokunma, kaşıma gibi tahriş edici durumlardan uzak durun ,Uygulamadan sonra 48 saat banyo yapmayın ve yüz ve saç bölgesine yapılan işlemlerde 1 hafta güneşten korunun.

İşlemin herhangi bir yan etkisi var mıdır?

Yan etkisi kullanılan etken maddeye göre değişmekle birlikte mezoterapide yan etki çok çok nadir gözlemlemekteyiz. Başlıca yan etkiler; bulantı, kusma, ishal, hafif ağrı, ödem, kaşıntı, kızarıklık ve kullanılan karışımdaki etken maddelere bağlı gelişen alerjik reaksiyonlar.

Mezoterapi uygulanmasının sakıncalı olduğu durumlar nelerdir?

İğne fobisi olanlar, böbrek yetmezliği, son evre kalp yetmezliği, şeker hastalığı, antikoagülan kullanımı, gebe ve emziren kadınlar, kemoterapi gören hastalar, uygulanan içeriklerin herhangi birisine alerjisi olanlar, yakın zamanda inme geçirenler de tedavi sırasında dikkatli olunmalıdır. Tedavide kullanılan ilaçlara göre yukarıdaki durumlar dikkatlice gözlemlenmelidir.

Van mezoterapi tedavisi

Van’da mezoterapi tedavisi, Uzm.Dr. Sedat ÖZTÜRK tarafından yapılmaktadır. Mezoterapi tedavisi ile kireçlenme, menisküs problemleri, bel fıtığı, boyun fıtığı, boyun düzleşmesi, miyofasiyal ağrı sendromu, fibromiyalji gibi hastalıkları kliniğimizde başarılı şekilde tedavi etmekteyiz. Sizleri de kliniğimize bekliyoruz.