manuel terapi van

Osteopati (Manuel Terapi)

Van Osteopati (Manuel Terapi) , eklemlerdeki fonksiyonel (işlevsel) hareket kısıtlıklarını düzeltmek, geri dönüşümlü fonksiyon bozukluklarını gidermek amacıyla, yalnızca elleri kullanarak yapılan tedavi yöntemdir. Hastaya uygun pozisyon verildikten sonra, ani bir hareketle hasarlı bölgeyi düzeltme esasına dayanır. En sık bel, sırt ve boyun problemlerinin tedavisinde kullanılmaktadır.

Kas iskelet sistemi ağrı ve kısıtlılığı bulunan kişilere ilk yaklaşım ağrının hafifletilmesi ve hareketlerin düzeltilmesidir. Tüm dünyada kas iskelet sistemi problemlerinde Manuel Terapi ve egzersiz en yaygın kullanılan yöntemlerdendir.

Yan etkilerinin olmaması, ilaç ya da operasyona gerek duyulmaması ve ucuz olması yaygın kullanılmasının başlıca nedenleridir.

Osteopatiyi Kimler Uygulamalıdır?

Van Osteopati /Manuel Terapi mutlaka doktor tarafından önceden değerlendirilip, gerekli laboratuvar ve radyoloji tetkikleri yapılmalıdır. Uygulayıcı, doktor veya doktor gözetiminde eğitimli fizyoterapist tarafından yapılmalıdır. Eğitimli ve ehil olmayan kişiler tarafından yapılan uygulamalarda, ciddi yan etkilerin ortaya çıkma ihtimali vardır.

Manuel Terapi Uygulaması Yapılmayan Hastalar?

Tümör, enfeksiyon (özellikle omur tüberkülozu), travmatik ve patolojik kırık çıkıklar, kemik erimesi (70 yaş üstü hastalar), iltihaplı romatizmal hastalıklara yapılmaz.

Manuel Terapi Nasıl Yapılır?

Van Manuel Terapi Teknikleri kullanarak fonksiyon bozukluğuna neden olan patoloji ve buna bağlı ortaya çıkan reaksiyon ve bloklar tespit edilir. Manuel Terapi uygulanacak bölge öncelikle hafif bir masaj ile gevşetilir. Mobilizasyon ile bağlar esnetilir.

Uygun pozisyon verildikten sonra, tedaviyi yapan doktor tarafından, ani bir hareket yaptırılır. Genellikle bir kıtlama (klik) sesi duyulur. Tedavi sonrasında hasta yaklaşık 15 dakika istirahat ettirilir.

Manuel Terapinin Faydası Nedir?

Van Manuel Terapi ile eklemlerin etrafındaki aşırı gergin ve kilitlenmiş/kasılmış durumdaki yapıların açılması yolu ile ağrı, sertlik ve tutukluğun giderilmesi sağlanır. En sık omurgayı ilgilendiren bozuklukların tedavisinde uygulanmaktadır. Spor yapan, stres altında çalışan kişilerin sırt, boyun, bel ağrılarının olması kaçınılmazdır. Erken vakitte giderilmeyen kasılmalar, kilitlenmeler ilerleyen dönemde daha zor çözülebilecek problemlere dönüşmektedir. Bu nedenle vertebraların pozisyonlarının özellikle spor yapanlarda iki ayda bir düzeltilmesi önerilmektedir.

Manuel Terapi Hangi Hastalıkların Tedavisinde Kullanılır?

Manuel Terapi kas ve eklem sistemi ile ilgili birçok hastalığın tedavisinde uzun yıllardan beridir başarılı bir şekilde kullanılmaktadır. Özellikle:

• Bel Rahatsızlıkları (Bel Fıtığı, Eklem Blokajları, Kanal Daralması, Bel Kayması)
  • Diz Rahatsızlıkları (Menüsküs Yırtığı, Ön / Yan / Çapraz ve Arka Bağ Yırtığı, Diz Protezi Sonrası Rehabilitasyon)
  • Kalça Problemleri (Kalça Çıkığı, Kalça Protezi Sonrası Rehabilitasyon)
  • Dirsek Problemleri (Tenisçi Dirseği, Golfçü Dirseği)
  • Omuz Problemleri (Sinir Sıkışması, Kas Yırtılması, Donuk Omuz, Sıkışma Sendromu)
  • Skolyoz (Omurga Eğrilikleri)
  • Sakroiliak (Kuyruk Sokumu, Pöç Ağrısı)
  • Sinir Sıkışmaları (Radial, Median, Ulnar Sinirler)
  • Postural Kifoz (Kamburluk)
  • Eklem Problemleri
  • Ayak Bileği Rahatsızlıkları (Halluksvalgus, Tarsal Tünel Sendromu, Topuk Dikeni)
  • El Bileği Rahatsızlıkları (Karpal Tünel Sendromu)
  • Kırık Sonrası Rehabilitasyon gibi problemlerin tedavisinde oldukça etkili bir tedavi yöntemidir.

van osteopati, van manuel terapi, mnauel terapi van