vam hacamat

Van Kupa (Hacamat) Tedavisi Nedir?

Van hacamat, Çeşitli nedenlerle vücudumuza giren zararlı toksinler, kimyasal maddeler, gıdalar üzerindeki ilaç kalıntıları idrar veya ter yoluyla atılır. Doğal yollarla atılamayan kalıntılar deri altında birikir. Hacamat; bağ dokusunda birikmiş bu atıkların çok küçük kesiler oluşturulduktan sonra kupalar vasıtasıyla vakumlanıp bu kirli kanın dışarı atılma işlemidir. Başka bir deyişle detoks işlemidir.

Hacamat kaç seans yapılmalıdır?

Sağlıklı kişiler yılda en az 4 kez hacamat yapılmalıdır. Bin yıl önce ibni sina hiçbir sağlık sorunu olmayanın yılda asgari 2 kez yapılmasını önermiştir. Günümüz şartlarında kullanılan organik olmayan gıdalar peketli ürünler, tarım ilaçları, hava kirliliği nedeniyle toksin birikimi çok daha fazladır. O yüzden yılda 2 kez yeterli olmayıp en az 4 kez hacamat yapılmalıdır.

Hacamat tedavisi hangi aylarda yapılır?

Kupa tedavisi genel iyilik hali ve bazı özel durumları tedavi etmek için önerilmektedir. Bu özel durumlarda kupa tedavisi uygulaması için özel bir gün ya da zaman yoktur ve gerekli olduğu zaman uygulanmaktadır. Ancak genel iyilik hali için yapılan hacamatta hicri ayın ikinci yarısındaki “üç tekli günde” yapılması uygun olmaktadır. Bununla ayın ikinci yarısındaki tekli günlerde (15, 17 19, 21, 23, 25, 27. günler) yaptırılması da uygun olur. Sünnet için yapılan hacamatta haftanın Pazartesi Salı Perşembe ve Pazar günleri hacamat yapılır.

Hacamat tedavisi sırasında ağrı olacak mı?

Hacamat sırasında cilde çizik şeklinde çok kısa ve ince kesiler atılır. Uzman hekimlerce yapıldığında ağrı yok denecek kadar azdır.

Hacamattan sonra iz kalır mı?

Bu işlemde yaptığımız kesiler 5 mm derinliğinde 1 cm uzunluğunda olduğundan herhangi bir iz kalmaz. Ancak işin ehli olmayan ve hekim harici yapılan uygulamalarda derin izler kalabilmektedir. Bu tür problemlerle karşılaşmamak için her zaman hekimlerce yapılmasına özen gösterilmelidir.

Hacamat hangi durumlarda uygulanır?

van hacamat
hacamat
  • Hastalık olmadan bağışıklık güçlendirme,
  • Hastalık olmadan detoksifikasyon için,
  • Bel fıtığı-boyun fıtığı
  • Fibromiyalji
  • Kronik yorgunluk sendromu,
  • Kireçlenme(diz-omuz-ayak-boyun-bel)
  • Migren
  • Uyku bozuklukları
  • Zihinsel olarak rahatlama
  • Kısırlık

Herhangi bir yan etkisi var mıdır?

Hacamat tedavisi yan etkisi yok denecek kadar az olan ilaçsız bir tedavi yöntemidir. Çok nadir olarak bazı hassas hastalarda baş dönmesi, kanama, çizik yerlerinde lokal enfeksiyon gibi yan etkiler gözlenebilmektedir.

Hacamat kimlere uygulanmaz?

Hamile ve mens dönemindeki kadınlarda, dekompanse kalp hastalığı, trombofilebit, aktif yaralar, cerrahi yaralar, kansızlık (hemoglobin 9 mg/dl`nin altı), kanama/pıhtılaşma bozukluğu olanlar, antiagregan ilaç kullanımı ve varisli ekstremitenin üzerine kupa uygulanmaz.

Uygulama öncesi dikkat edilmesi gereken hususlar nelerdir?

Bir gün öncesi ve sonrası hayvansal gıda tüketilmemeli,Uygulamadan 2 gün öncesi ve sonrası proteinden fakir besinler tüketilmeli, Banyo, hamam, sauna vb şeyler 48 saat sonra yapılmalı, Hacamat öncesi 3 saat aç olunmalı, Bir gün öncesi ve bir gün sonrası cinsel perhiz yapılmalıdır.

Van Hacamat

Van’da Hacamat, Uzm.Dr. Sedat ÖZTÜRK tarafından başarı ile yapılmaktadır. Hacamat tedavisi ile bağışıklık güçlendirme, detoksifikasyon, uyku bozukluğu, bel fıtığı, boyun fıtığı, fibromiyalji gibi hastalıkları kliniğimizde başarılı şekilde tedavi etmekteyiz. Hacamat tedavisi için Sizleri de kliniğimize bekliyoruz.