vanda proloterapi

Proloterapi Nedir?

Van Proloterapi yıpranmış, zayıflamış, hasarlanmış, gevşemiş ve gücünü kaybetmiş tendon, ligament ve eklemlere proliferatif (hücre ve doku yenileyici) ve irritan (tahriş edici) olan solüsyonların (genellikle dextroz) enjeksiyonu ile bu hasarlı dokularda proliferasyon (yenilenme, çoğalma) yaparak bu dokuların yenilenmesini ve eski gücüne kavuşmasını sağlar.

Nasıl tedavi ediyor?

Proloterapide enjekte edilen dextroz maddesi; eklemler, tendonların kaslara, kasların kemiğe ve ligamentlerin kemiğe yapışma yerlerinde inflamatuar bir süreç başlatır. Bu inflamasyon tamir sürecini başlatır. Eklem, tendon, ligament, kıkırdak ve kas sorunlarında sadece ağrının geçmesi değil hastalığın iyileşmesini de sağlar. Proloterapide amaç travma yaratmaktır. Vücutta normal travma sırasında dokuları iyileştiren hücreler travma alanına gelip hasarı giderirler. İşte proloterapide de bu mekanizmadan yararlanılır. Travma doktor tarafından oluşturulur ve daha sonra hasarlı bölge doku iyileştirici hücreler tarafından iyileştirilir. Yani bu tedavi ile vücudun kendi iyileşme mekanizması uyarılıyor. Burada etkiyi arttırmak için dextroz gibi irritan ve proliferatif solüsyonlar kullanılır.

Proloterapi hangi hastalıklarda kullanılır?

• Bel ağrısı (bel fıtığı veya kireçlenmeye bağlı)
  • Boyun ağrısı (Boyun fıtığı veya kireçlenmeye bağlı)
  • Kireçlenlenme (Kalça-Diz-Omuz)
  • Tendon yaralanmaları
  • Tenisçi dirseği
  • Topuk dikeni, plantar fasiit
  • Karpal tünel sendromu

Proloterapi kaç seans uygulanmaktadır?

Seans sayısı uygulanacak bölge, hastanın yaşı, hasarın büyüklüğüne göre değişmekle birlikte çoğu hastada 3-6 seans yeterli olmaktadır. Ancak bazı hastalar 1-2 seansta dramatik düzelmeler gösterirken bazı hastalarda sonuç almak için 8-10 seanslık uygulama gerekli olabilir.

Proloterapinin yan etkisi var mıdır?

Proloterapide görülebilen nadir yan etkiler; enjeksiyon yapılan bölgede ağrının artması, morluk, şişlik, sertlik, grip benzeri semptomlar, baş ağrısıdır. Nadiren enjeksiyon bölgesinde enfeksiyon görülebilir. Uzman hekimlerce yapıldığında ve kurallara dikkat edildiğinde herhangi yan etkisi bulunmamaktadır.

İşlem sonrası nelere dikkat etmeliyim?

İşlem sonrasında ağrı oluşursa kesinlikle NSAİİ grubu ağrı kesiciler kullanılmamalıdır. Ağrı durumunda parol ya da doktorunuzun önerdiği ağrı kesici ilaçları kullanmalısınız. İşlem sonrası kendinizi yormadan günlük işlerinize devam edebilirsiniz. Aynı gün banyo yapabilirsiniz. Enjeksiyondan sonra ilk 3 gün, 4-5 saat aralılarda sıcak su torbasıyla 15-20 dk sıcak uygulama yapmanız tedavinin etkinliğini arttırır. Yaklaşık 1 hafta sonra germe ve daha sonra güçlendirme egzersizlerine başlanmalıdır.

Proloterapi kimlere uygulanmaz?

Kanser tedavisi görenlere, otoimmün hastalığı olanlara, bağışıklığı baskılayıcı ilaç kullanan romatizma hastalarına, sistemik kortizon kullanan hastalara proloterapi uygulanması önerilmez.

Van proloterapi tedavisi

Van proloterapi tedavisi, Uzm.Dr. Sedat ÖZTÜRK tarafından başarılı şekilde yapılmaktadır. Proloterapi uygulamamız ile bel fıtığı, boyun fıtığı, boyun düzleşmesine bağlı ağrılar, kireçlenme, tendon yaralanmaları gibi hastalıkları kliniğimizde başarılı şekilde tedavi etmekteyiz. Sizleri de kliniğimize bekliyoruz.