Boyun Fıtığı Nedir? Belirtileri Nelerdir?

Van boyun fıtığı tedavisi Omurlar arası diskin dış duvarları yırtıldığında disk herniasyonu meydana gelir. Bu durum için diğer terimler rüptüre disk, sarkmış disk veya kaymış disktir. Dış halka şeklindeki halkalar yırtıldığında, merkezi jel benzeri nükleus pulposus dışarı doğru itilebilir ve bölgedeki diğer yapılara baskı uygulayabilir. Diskin dış kabuğu yırtıldığında fıtıklaşma meydana gelir ve diskin iç jelinin kabuktan dışarı doğru itilmesine neden olur. Bu fıtıklaşmış disk omuriliğe veya omurilik kanalından çıkan sinir köklerine temas ederek ağrıya neden olur.

Fıtıklaşmış disk

Boyun Fıtığının Belirtileri Nelerdir?

Boyun fıtığı, boyun ağrısının en yaygın nedenlerindendir.

Disk bir sinir köküne baskı yapıyorsa;

• Omuz veya kolda parmaklara doğru yayılan uyuşma veya karıncalanma, hissi
  • El veya kola kaslarından incelme ve/veya güçsüzlük,

Disk omuriliğe baskı yapıyorsa;

• Yürüme ve denge bozukluğu,
  • Karıncalanma veya bacaklarınıza doğru yayılan uyuşma hissi,
  • El ve kollarımızda ince beceri kaybı,
  • Denge ve koordinasyon kaybı gibi şikayetler görülebilir.

Boyun Fıtığına Neden Olan Faktörler Nelerdir?

Yaş arttıkça disk su içeriği azalır ve fıtıklaşma eğilimi artar.

Ağrı yavaşça gelebileceğinden, fıtıklaşmış bir servikal diske neyin sebep olduğunu anlamak her zaman kolay değildir. İşte bazı tipik nedenler:

Yaş arttıkça omurga disklerimiz su kaybeder ve daha az esnek hale gelir ve yırtılmaya meyilli hale gelir. 35 ile 50 yaşları arasındaki kişilerde yaygın görülür. Travma sırasında olduğu gibi ani, sarsıcı hareketler disklerde fıtıklaşmaya neden olabilir. Fazla öksürmek ve ıkınmak fıtığa sebebiyet verebilir. Ağır bir yükü yanlış bir şekilde kaldırmak diske zarar verebilir.

Boyun Fıtığında Tedavi Seçenekleri Nelerdir?

Sinir sorunu hızla kötüye gitmedikçe, tedavi genellikle cerrahi olmayan tedavilerle başlar.

Boyun fıtığında ilaç tedavisi, fizik tedavi ve istrahat gibi yöntemler öncelikle uygulanmalıdır.Büyük grub hasta bu şekilde ağrılarından kurtulur.

Başarılı şekilde uygulanan ameliyatsız yöntemeler ;

Bel fıtığı tedavisinde enjeksiyon tedavisi önemli bir yer tutmaktadır. Bu tedaviler fıtık dokusuna yakın alanlara yapılır (kas ve tendon yapıları gibi). Ağrı için en etkili tedavi yöntemidir denilebilir. Bu şekilde yapılan başlıca enjeksiyon yöntemleri; Nokta atışı tedavisi, Disk içi ozon tedavisi, Kuru iğneleme , Proloterapi, Mezoterapi, Manuel terapi gibi tedavilerdir.

Günümüzde Nokta atışı tedavisi ve disk içi ozon tedavisi boyun fıtığı tedavisinde başarılı şekilde uygulanmaktadır.

Nokta atışı tedavisi (epidural enjeksiyon ) ile fıtık ile sinir dokusu arasında kalan alana ilaç enjeksiyonu yapılır.

Disk içi ozonda ile disk içine uygun dozda ozon gazı verilir ve bu sayede fıtık dokusu büzüşerek küçülür ve sinir basıdan kurtulmuş olur. Her iki işlemde ameliyathanede uyutulmadan yapılır. İşlemler sırasında skopi cihazı kullanılır.Ağrı normal kalçadan yapılan enjeksiyon kadar azdır.

Ne Zaman Ameliyat Olunmalı ?

Çoğu boyun fıtığı ameliyat gerektirmez. İstirahat ve fizik tedaviler ile ağrınızı 4-6 hafta içinde iyileşmezse bir sonraki seçenek ameliyat olabilir. Elinizde ve kolunuzda güçsüzlük başladı ise ameliyat olunmalıdır.

Aşağıdaki durumlar sizde mevcutsa ameliyat iyi bir seçenek olacaktır:

• İlaç, fizik tedaivi ve dinlenmeye rağmen,
  • Şikayetleriniz kötüye gidiyorsa,
  • Ayakta durmakta veya yürümekte güçlük çekiyorsanız,
  • Mesanenizin veya bağırsaklarınızın kontrolünü yapamıyorsanız.

Van boyun fıtığı tedavisi

Van Boyun Fıtığı tedavisi

Van’da boyun fıtığı tedavisi kliniğimizde ameliyatsız, enjeksiyon tedavisi yöntemiyle yapılmaktadır. Enjeksiyon olarak Kuru iğneleme (İMS), PRP tedavisi, OZON tedavisi, Proloterapi, Mezoterapi yapılmakta ve yüz güldürücü sonuçlar almaktayız. Boyun fıtığı problemi yaşıyorsanız sizleride kliniğimize bekliyoruz.

van boyun fıtığı tedavisi